dissabte, 12 de novembre del 2011

L'evolució cap a la pantalla

És per tots sabut, especialment pels que estudiem per dedicar-nos-hi, que el món de la comunicació en general, es troba en crisi. El curiós del cas però, és que la crisi, afecta a tots, tant als grans com als petits mitjans.

Si fa unes setmanes parlava de com ha afectat la crisi a la sèrie animada “The Simpsons”, quina ha estat la meva sorpresa en veure el darrer número de la Revista 40. Els seus redactors informaven que aquesta és la última edició en paper que s’edita, ja que properament, trobarem la revista per internet. Una mostra més de que la premsa en paper, desgraciadament, acabarà desapareixent. Ara bé, en aquest cas, ja feia mesos que es van notar algunes retallades. En primer lloc, van eliminar el petit regal que acompanyava la publicació i després, el nombre de pàgines de la revista va minvar. 

Es tracta d’una publicació depenent del gran grup empresarial Prisa, i tot i tractar-se d’una revista d’entreteniment, durant els set anys que ha estat al mercat ha difós els patrons culturals que des de sempre han caracteritzat als 40 Principals. Era una nova manera de fer arribar el públic lector la cultura musical del nostre país però també la internacional.

Personalment, he de dir que és una llàstima que es deixin perdre publicacions com aquesta. De fet, és una llàstima que es deixi perdre qualsevol publicació. Penso que és un error la substitució del paper pel format digital ja que almenys a mi, no m’agrada llegir llargues publicacions a través de la pantalla. Esperem que aquesta evolució cap a la xarxa no vagi a més i que els mitjans en paper segueixin existint per molt temps. 

3 comentaris:

  1. Té mala pinta el tema!! Avui al diari El País hi havia una noticia sobre això presisament, que s'han perdut 4.300 lloc de treball de periodistes perquè ara tot a través de la informació de la xarxa. Així que ja se sap, la tecnologia va avança per una banda i deix enera altres coses, com les persones.

    ResponElimina
  2. Marta, jo no crec que es tracti d'una crisis... Sincerament el món del periodisme, com tants d'altres, està cambiant. La comunicació on-line i les webs 2.0 són el futur i en aquest país en el que vivim ens costa bastant acceptar els canvis. Jo crec que els periodistes d'èxit del futur sabreu adaptar-vos a aquesta situació canviant!

    I de totes maneres...
    Crisi = Oportunitat!

    Records a la família!

    ResponElimina
  3. De fet Magí, és cert que el món del periodisme està canviant, està anant cap a la xarxa. Però aquest canvi, suposa l'eliminació de molts llocs de treball perquè el que abans feien 4 persones, ara ho pot fer una de sola amb un ordinador. És per això que en part, es parla de crisi.

    Gràcies pels comentaris!

    ResponElimina