dijous, 9 de juny del 2011

El Paris de Woody Allen


Com seria viatjar fins al Paris dels anys 20 i conèixer a tots els grans artistes que van passar per allà? Pablo Picasso, Luis Buñuel, Scott i Zelda Fitzgerald i Salvador Dalí són només alguns dels personatges que Gil Pender coneix durant la seva estada a Paris. El que semblava un simple viatge per acompanyar els seus sogres a la ciutat de l’amor, es convertirà en el viatge de la seva vida.

Woody Allen ens mostra a "Midnight in Paris" la capital francesa en tot el seu esplendor i és que, Paris de dia és molt bonic, però a mitja nit es transforma i pot convertir-se en allò que volem que sigui. Amb unes imatges nostàlgiques i encisadores, envellides i amb els colors saturats que li donen un caràcter encara més bohemi a la ciutat, Allen aconsegueix que ens endinsem en la seva història. Si, la seva història, no la de Gil Pender, perquè igual que en altres films del conegut director, no és difícil trobar-hi similituds amb el personatge principal, un guionista de cine que ho vol deixar tot per anar-se’n a viure a Paris i trobar la felicitat.

No em considero una gran amant del cinema de Woody Allen però aquest cop, ha aconseguit captivar-me. No sé si serà per la història, o per les imatges que fan que t’enamoris de la ciutat de la llum o per la genial banda sonora. El que si que sé, que és una pel·lícula d’aquelles que val la pena tornar a veure per deixar-se emportar un cop més per la màgia de Paris.


4 comentaris:

  1. Estic d'acord amb tu, jo tampoc son fan de Woody Allen, pero reconec que aquesta vegada Woody Allen ha aconseguit captivar la meva atencio, esta molt ben feta i molt ben ambientada. A totes aquelles persones que no els agrada Woody Allen com es el meu cas, els recomano que la vagin a veure

    ResponElimina
  2. És que no sembla una pel·lícula típica de Woody Allen, és totalment diferent, crec que és per això que t'atrapa des del primer moment. Per cert Anònim, el pròxim cop deixa el teu nom!

    ResponElimina
  3. Doncs a mi m'apassiona Allen i us he de confessar que la pel·lícula em va agradar!

    ResponElimina
  4. La història és molt bona i la banda sonora, l'edició de les imatges...és ideal!

    ResponElimina