dimecres, 12 d’octubre de 2011

El suïcidi de la mora


El passat dilluns a les 11 del matí (hora espanyola), mig món es va col·lapsar. El motiu, els dispositius Blackberry d’Europa, Orient Mitjà i Àfrica van deixar de funcionar correctament. El servei d’internet no responia i per tant, els usuaris no van poder accedir a les xarxes socials, navegar per internet, consultar el seu correu personal o fer servir els serveis de missatgeria instantània que ofereix l’smartphone. 

Research in Motion, l’empresa fabricant del dispositiu, va atribuir la fallida a una caiguda del servidor de la qual se’n desconeixien les causes i va assegurar que durant la mateixa tarda, tornaria a la normalitat. I de fet, la matinada de dilluns a dimarts, el servei va ser restablert, però només per unes hores.

A la mateixa hora de la fallida del primer dia, les Blackberry van tornar a fallar i la rèplica va ser major ja que la índia, Brasil, Xile i Argentina també van rebre l’error. Aquest cop a més, en alguns casos es mostraven fallides en la línia convencional i alguns dels usuaris no podien enviar i rebre correctament missatges de text o realitzar trucades. De moment, l’error continua i milers d’usuaris arreu del món segueixen sense poder fer servir els seus smartphones com ho fan habitualment.

Aquesta gran fallida, ha provocat un descens en les ventes i en els preus d’aquests dispositius. Si el gegant de la poma ja feia temps que estava fent ombra a la mora, amb aquest fet, l’ombra s’està fent més gran, i són molts els usuaris de Blackberry que no descarten fer el canvi cap a l’iPhone. Sigui com sigui, aquest col·lapse que encara continua, ha portat al darrere moltes conseqüències. D’una banda, la ràbia i l’ansietat de moltes persones en veure que els seus dispositius no funcionaven, ha deixat veure la dependència que molts pateixen envers aquestes màquines. A més, s’ha vist que fins i tot els millors sistemes poden fallar, tot i que la decepció ha estat molt gran per molts en veure que un dispositiu com Blackberry depèn del servidor intern de RIM i no pot funcionar de manera autònoma.

Com a usuària d’aquest tipus d’smartphones espero que el servei es restableixi en breu, ja que estic pagant per un servei que no puc fer servir. Tot i això, molt em temo que quan els missatges de tot tipus que han estat enviats durant el temps que ha durat l’error i que per tant, no han estat rebuts, arribin tots alhora, es pugui produir un nou col·lapse a les màquines. 

3 comentaris:

  1. Un desastre, porto un parell de dies que no sé d'on surten els correus o a on van a parar les dades del facebook. Tot plegat em porta a reflexionar sobre la dependència que crea l'andròmina aquesta. Potser tots hauriem estat més feliços conservant els nostres Nokia en blanc i negre amb la seva Snake i la surrealista resistència física...
    Què tal Marta? tot bé? :-)

    ResponElimina
  2. A veure que es pot viure sense smartphones!! De fet sense mòvils!! Jo quan tenia la vostra edat no hi havia smartphones i vivia la mar de bé!

    Marta, així estaràs més en aquest món real!! jejeje

    ResponElimina
  3. És cert David... hem creat una dependència envers aquests aparells que no és gens bona... i estic d'acord amb tu, si la teconologia dels mobils no hagués avançat probablement avui no patiriem aquesta dependència. Tot bé si :P I Lluisa...un cop t'has malacostumat a viure amb smartphone...és molt difícil deixar-ho...és com deixar de fumar!

    ResponElimina