dimecres, 25 d’abril del 2012

SALVEM ONA VALLS FM!


El passat dilluns, diada de Sant Jordi, havia de ser un dia especial. I de fet, ho va ser, però no en el sentit que m’esperava, al contrari. Una trucada, escoltar “Titanium”, veure qui et truca i no saber que a partir d’aquell moment, tot canviarà.

La notícia em va agafar totalment desprevinguda. “Ens fan fora”. Tres paraules, tres paraules van ser suficients per quedar-me glaçada. Sí, l’Ajuntament de Valls va decidir el passat dilluns al migdia tancar l’emissora municipal de la ciutat, Ona Valls FM, de la que en soc col·laboradora. Indignació, odi, ràbia i sobretot molta tristesa van ser alguns dels sentiments que van inundar el meu cor. Senzillament no m’ho podia creure, no volia assimilar que a partir d’ara, els dimecres a la tarda, la meva vida en general, serien molt diferents.

Sé que degut a la meva implicació personal en l’afer no puc ser totalment objectiva. Tot i això, considero que la decisió de l’Ajuntament de Valls no és justa. D’una banda, les maneres de comunicar-ho als seus treballadors i el fet de no deixar que s’acomiadin de la seva audiència són una demostració clara de com funcionen les coses al lloc que diuen que és bressol casteller. A més, trobo que és una manca d’insensibilitat enorme comunicar-ho justament el dia de Sant Jordi. D’altra banda, penso que el consistori vallenc mai ha volgut apostar per la ràdio municipal, mentre moltes persones la seguien i lamenten profundament la seva pèrdua. Amb la desaparició d’Ona Valls se’n va la veu del poble, l’emissora municipal, la ràdio pública. Que és doncs la democràcia sense uns mitjans de comunicació on el poble hi pugui dir la seva?

Deixant de banda tot això, Ona Valls es més que una emissora de ràdio municipal. Ona Valls és tot un món. Per mi és el lloc on des de fa un any i mig hi tinc uns amics, gairebé una segona família que m’han ensenyat a créixer com a professional, m’han donat infinitat d’oportunitats i sobretot, m’han ajudat en tot moment. I precisament, això va per ells, per aquestes dues persones que han estat allà en tot moment i que m’han ensenyat com és el dia a dia de la feina periodística.

Com he dit al principi, no puc ser objectiva amb tot aquest tema, però crec que hi ha despeses innecessàries a l’Ajuntament de Valls que es podrien evitar i en canvi, s’opta per tancar l’emissora municipal. Molts hi estem en contra. Per aquest motiu, des de la Plataforma Ona Valls s’estan organitzant diversos actes per salvar l’emissora municipal.

SALVEM ONA VALLS FM!            


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada