dijous, 21 d’abril del 2011

Diana F+ Mr. Pink Special Edition, una manera diferent de veure el món



Us presento a la Diana F+ Mr. Pink Special Edition, una petita joia lomogràfica a qui se l'ha de saber tractar perquè sino...et pot jugar males passades. Funciona sense piles, amb rodet de 120 mm i amb ganes, moltes ganes d'experimentar.

Pertany al conjunt de càmeres lomogràfiques, una corrent fotogràfica diferent i experimental basada en 10 regles d'or:

1- Porta la teva lomo sempre amb tu
2- Fes-la servir tant de dia com de nit
3- Lomografiar no interromp la teva vida quotidiana, sino que la posa a escena
4- Dispara des del maluc
5- Apropat al màxim als teus objectius
6- No pensis
7- Sigues ràpid
8- No és necessari saber el que tens al rodet
9- Després tampoc
10- No et preocupis per cap de les regles

Així doncs, en lomografia es valora molt la creativitat i l'experimentació. A més, les fotografies són sorprenents, moltes desenfocades i amb colors molt saturats.


Personalment, vaig conèixer la lomografia a través d'un bon amic i gràcies a ell em vaig enamorar perdudament de la Diana F+ Mr. Pink. Quan la vaig tenir a les meves mans no sabia per on agafar-la perquè al tractar-se d'una càmera de plàstic, semblava que s'anés a trencar en qualsevol moment. Ben aviat vaig començar a disparar i els primers resultats van sortir del laboratori. Sorprenentment, per ser el primer rodet, la majoria de les fotos havien quedat bé com podeu veure. No obstant això, com és normal amb aquestes càmeres, moltes van quedar mogudes o desenfocades ja que la càmera no es pot moure mentre es dispara.



Emocionada pels resultats del primer rodet, vaig començar-ne un altre. Cal dir que la Diana et permet escollir fer 12 fotos de 5,2 x 5,2 cm (tot i que al revelar-los és recomanable fer-les de 10 x 10 cm) o 16 fotos de 4,2 x 4,2 cm. En el meu cas, sempre optat per les 12 fotos.


Bé doncs aquest cop, l'escollit per fer les 12 fotos va ser un rodet Fuji de 400 ASA utilitzat antigament en moda, motiu pel qual destaca per fotos càlides i suavitzades. El vaig acabar molt ràpid ja que quan començo a disparar no hi ha qui em freni però quina va ser la meva sorpresa en veure el resultat...de les 12 fotos només n'havien sortit 7 i la majoria estaven velades com podeu observar.

El motiu d'aquestes velacions sembla ben simple...o bé el rodet és defectuòs o li va entrar llum al fer les fotos. Sembla ser que la Diana és molt delicada i a part de no poder moure's mentre dispara no li pot entrar llum a la càmera.



Ara estic fent servir un nou rodet, aquest cop força experimental ja que es tracta d'un Kodak en blanc i negre caducat. Em queden 4 fotos abans de saber el resultat final i aquest cop penso anar amb compte i evitar que la càmera es mogui així com que li entri llum. Els resultats, en breu ;)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada